2010

06.03.2010 Sedlnice

Byl jsem pozván na setkání jachtařů Severní Moravy do obce Sedlnice u Nového Jičína pořádané Tondem Syrovátkem a Leošem Skalíkem. Přednášku měli Petr Kundrata z ČANY, Josef Třešnák, Jiří Denk a Rudolf Krautschneider. A v neposlední řadě Pepa Dvorský, který staví největší historickou plachetnici z části vyrobenou v čechách, info na La Grace. Získal jsem zde spousty nových informací o plavbách v Řecku od zkušených námořníků.

12.03.2010 Praha

Minulý týden jsem slyšel v rádiu, že je v Praze výstava lodí a karavanů, tak jsem se tam jel podívat. Bylo tam 5 stánků se zaměřením na jachting, byl jsem hodně zklamaný, ale na druhou stranu jsem tam viděl vystavený nádherný Mercedes GLK 4x4 :-)

03.04.2010 - 05.04.2010 Orlík

Akce v Barrandovské zátoce se zúčastnila 14 členná posádka dvou lodí(Vivien a Victoria). Po vyřízení nutných dokladů jsme si nastěhovali věci na plachetnice a šli si dát do jachtklubu oběd. Po něm jsme pluli k hrázi, cestou tam jsme se zastavili na krátkou svačinku v kempu Trhovky. Do přístavu jsme dorazili navečer. Zima, která nás provázela celou noc, přinutila posádku jachty(Vivien), aby další den jeli domů, ale to až po plavbě na hrad Zvíkov, kde nám cestou zpět foukal vítr. Rozloučili jsme se s půlkou party a šli si užívat s místními společenské hry "Aktivity" - všem doporučuji. Další noc byla ve srovnání s první naopak velmi teplá. Ráno jsme se přestěhovali z Viktorie do Vivien a holky jsme cestou vysadili na hradě Orlík a ve složení já, Vašek a Tomáš jsme si šli užívat vítr, který dosahoval takové rychlosti, že nám konstrukce lodi nedovolovala plout ostře proti větru na plné plachty. Náklony téměř 45° v poryvu dali lodičce, ale hlavně posádce pěkně zabrat. V 15:00 jsme odevzdali naší plachetnici a jeli domů. Všem členům posádky se omlouvám za arktické podmínky. A ještě jedno ponaučení z této plavby pro mě plyne, alkoholici by měli radši volit jiný druh dovolené.

17.04.2010 Praha

Nejlepší výstavní jachtařská akce kterou jsem doposud navštívil. Byli tam sice 3 plachetnice, ale desítky motoráků a hausboatů. Moc pěkný! Ale asi nejvíce mě tam zaujal ultralehký letoun z Českých Budějovic. Snad budu mít někdy možnost zkusit řídit takový stroj. Akci pořádal Mercedes a více info najdete na www.loděnavodě.cz.

24.04.2010 - 25.04.2010 Orlík

V sobotu v 8:00 odjíždíme opět na Orlík, na plachetnici Victoria. Já se synkem a s druhým kapitánem Jirkem si užíváme sluníčka a větru o síle 5m/s, který nám poskytl tenhle víkend. Přivezl jsem si odsuď spálený nos a čelo. Přes den bylo +20 a ráno jak jsem se probudil, tak byl led na mole. Malýmu se to moc líbilo, tak uvažuji, že změním názor a vezmu ho asi na moře. Orlík nabízí pěknou krajinu, ale větr nám dává pěknou školu trimování. V neděli kolem 16:00 opouštíme přístav a v 19:30 jsme doma.

04.05.2010 Praha

Dnes jsem získal na ČTU v Praze omezený průkaz radiooperátora "Restricted Radiotelephone Operator´s Certficate Of Aeronautical Mobile Service". Pro oblast    plavby C (10 NM od pobřeží).

14.05.2010 - 22.05.2010 Sardinie

V pátek v 16:00 vyrážíme zdolat další moře u Sardínie a Korsiky. Naše cesta vedla přes Wien-Graz-Benátky-Livorno/Olbia-Portisco. Zde si v místní maríně vyzvedáváme připravenou plachetnici Lyra. Na doporučení místních vyplouváme na moře až v pondělí ráno. Za silného větru vyrážíme na souostroví La Maddalena(národní park), kde nocujeme v zátoce u mola bývalého těžěbního lomu. Zde potkáváme plachetnici s ulomeným kormidlem. Posádka byla z Ameriky a z Kanady. Pluli blízko břehu a zavadili o skálu pod vodou, takových nástrah v místních vodách po mé zkušenosti zde, je nezdravo hodně. Po zakotvení a lehké večeři vyrážíme na prohlídku bývalého hradu. Další den směřujeme na Korsiku do města Bonifácio. Krása, která nás vítala při pohledu z moře, byla umocněna vycházkou v centru města. Jen by mě zajímalo, která pojišťovna pojistila domy, které postavili na okraji skály, kterou podemílá moře. Ve středu nám lehce pršelo a naše plavba dále pokračovala do Porto-Vechhio. Pláže, které nabízí místní zátoka, musí být excelentní k letní dovolené. My jsme to štěstí kvůli nevhodnému počasí neměli a proto jsme pokračovali zpět na La Maddalena do městské maríny. Zašli jsme na vynikající zmrzlinu a pizzu. V pátek odpoledne doplouváme do mateřské maríny(Portisco), vyčerpaní a krásně opálení (někteří). Bez žádných problémů na uplatnění srážky z kauce vracíme loď a ve 22:00 opouštíme Sardínii. V sobotu v 8:00 vyrážíme na 12-ti hodinovou cestu domů. Závěrem? Určitě si to chci ještě zopakovat........

27.05.2010 Praha

Na ČTU po složení zkoušek z AJ vlastním "General Radiotelephone Operator´s Certficate Of Aeronautical Mobile Service". Tímto jsem složil nejvyšší zkoušku radiooperátora potřebnou pro získání průkazu v oblasti plaveb B (200 NM od pobřeží) a A (neomezený).

28.05.2010 Brno

Dnes jsem se sešel s Danem Kábem, jachtař, který k dnešnímu dni má za sebou 33 plaveb po mořích a oceánech po celém světě. Několikrát se plavil v oblasti "Kornati", kam se chystáme. Získal jsem spousty nových informací o jachtingu v Chorvatsku.

05.06.2010 - 06.06.2010 Lipno

V sobotu kolem 10:00 si vyzvedáváme 7-mi metrovou plachetnici Delta v Holandské Maríně. Po předání a nastěhování všech osobních věcí vyrážíme směr Frymburk, kde se zastavujeme na krátké osvěžení v místní maríně. Poté plujeme do Černé v Pošumaví, kde zustáváme přes noc. Navštívení restaurace"Jestřabí", procházka podél Lipna a večer karty bylo zpestření naší plavby. Mimochodem jsem ani jednou nevyhrál! Ráno v 8:00 opouštíme náš box a vydáváme se do Horní Plané. Po zjištění, že zde není žádné molo ke kotvení a hloubka kolem tří metrů, nás nutila plout zpět na otevřené Lipno. Kde si plachtíme do odpoledních hodin. V 17:00 předáváme naší plachetnici a domů se vracíme ve 23:00. Posádka byla vzorná, zaslouží si kapitánskou pochvalu, díky.

25.06.2010 - 27.06.2010 Slezská Harta

Ve 3:00 odpoledne pátečního času vyrážíme z Ivančic. V Brně jsme vyzvedli 2 členy posádky a na Hartu jsme přijeli v 19:00. Chvíli poté dojeli poslední dva. Poté co nás majitel převezl malou loďkou na naší kotvící plachetnici na bójce a opustil nás, tak uznáváme za vhodné doplout k nejbližšímu molu. Po zjištění, že na celé Hartě je jen jedno a zrovna na opačné straně, nás tma nutí přistát v zátoce přímo u břehu u né vzdálené vesnice Razová. Ráno vyrážíme na nákup a kolem 11:00 opuštíme naše kotviště. Za necelé dvě hodinky připlouváme v Leskovci k novému molu. Zde jsme navštívili retauraci a pochutnali si na dobrém jídle. Odpoledne jsme si dáli cvičně plavbu k našemu autu pro zapomenuté věci a zpět ke stejnému molu. V neděli ráno relaxujeme a opalujeme se a po obědě plujeme zpět do obce Nová Pláň, kde kolem 16:00 vracíme naší plachetnici a domů jsme se vrátili něco po sedmé. Příroda a kvalita vody na Hartě je na naše poměry excelentní, ale zázemí pro jachtaře je tu velmi chabé. Posádka byla tolerantní místním podmínkám. S větrem je to stéjna otrava jak na Orlíku, fouká tu z různých stran.

13.07.2010 Mušov

Po zjištění, že pěkně fouká(cca 10 uzlů), jsem usoudil, že si zajedu na kaťák. Půjčil jsem si ho na 3 hodinky. Vyjel jsem na otevřenou hladinu a koupal se tam, pak jsem frčel do protější restaurace na limču. Vedle mě kotvila malá okruhovka, odjížděli jsme stejně. Roztáhl plachty bez otěží, jenže když je utáhl, tak zjistil, že si zapoměl nasadit kormidlo a vítr ho hnal na kameny, naštěstí mě se podařilo z návětrné zátoky vyjet hned napoprvé. Cesta zpět byla tvrdě předoboční. Říká se, že Lipno je české moře, podle mě je to zde na Mušově.

17.07.2010 - 24.07.2010 Chorvatsko

Kolem 18:00 si vyzvedáváme naší plachetnici Bavaria 37 z maríny Tankerkomerc v Zadaru. Společnost ECOS byla absolutně vstřícná! Večer jsme si zašli na zmrzku do centra Zadaru. V neděli opouštíme naše molo a při větru cca 15m/s doplouváme do zátoky Soline na ostrově Dugi Otok, kde parkujeme vedle potopeného vraku lodi. Další den plujeme po otevřeném moři na ostrov Kornati. Parkujeme na kotvu v malém městečku Vrulje. Další den doplouváme na ostrov Murter do maríny Hramina. Zde bych rád podotknul místní restaurace. V téměř prázdné restauraci si dáváme pití. Po zjištění číšníka, že nemáme zájem o jídlo, nám řekl, že to není žádný café bar a vyhodil nás. Další den směřuje naše plavba na ostrov Pašman, do malebné zátoky Zaklopatica, zde je možné parkovat na bójce, neplatí se v případě, že navštívíte místní rodinou hospůdku. Zde jsme si dali grilované ryby(60KN/ks). Další den plujeme do Svatého Filipu, kde jsem byl před osmi lety na dovolené v karavanu. Večer se jedeme podívat na most mezi ostrovy Ugljan-Pašman. Kotvíme v Sukošanu u mola. Ráno jsme se zajeli vykoupat na Ugljan a odpoledne vrácíme loďku. Domů jsme přijeli v sobotu v 6:00 ráno. V Chorvatsku jsme měli celý týden přes +32°C. Když jsem vyšel doma z auta, tak jsem myslel, že umrznu, bylo zde + 15°C.

07.08.2010 - 15.08.2010 Polsko

Je tomu hodina, co jsem se vrátil z dovolené na Mazurských Jezerech. Ještě pln dojmů z této Super dovolené bych rád napsal jak na mě zapůsobila. Toto místo je rájem jachtařů. Spousty jezer s čistou vodou propojenými kanály. Po 12 letech jsem opět v Polsku a k mému velkému ůdivu se zde vše několikanásobně zlepšilo. Tím i služby poskytované jachtařům. V sobotu odpoledne si přebíráme Lagunu 730 "Barakuda". V neděli se vydáváme na týdení plavbu. Každý den jsme několikrát museli spouštět stěžeň kvůli nízkým mostům. Plavby v úzkých kanálech se sklopeným stěžněm, kde Vám proud nedovolí žádné chyby, je tou nejlepší praxí a vstupenkou na moře. Občas jsem si zde připadal jako na dálnici. Jedna loď za druhou. Ale co pro mě bylo asi největším udivením? První den, když jsme stáli v mateřské maríně a pozorovali další jachty jak odpouvají, tak 5 z 8 při vyplutí z kóje hned havarovalo a jedna dokonce v plné rychlosti si to směřovala naproti do druhé. Vůbec nepochopím, že se těm lodím nic nestalo! Polská posádka druhé jachty, která se s námi plavila celý týden, se snažila nám ukázat to nejlepší z Mazur. Díky! Kapitán Dawid je velmi zkušený a rád jsem se od něj přiučil dalším dovednostem.

21.08.2010 - 31.10.2010 Švédsko

Při mém pracovním pobytu v přístavním městě Västerås jsem měl možnost chodit na večerní procházky. Byla tu zde spousta soukromých jachet, ale žádná k charteru.

01.10.2010 - 04.10.2010 Španělsko

V práci jsme dostali volno na víkend. Nechtělo se mi sedět na pokoji, tak jsme se rozhodli s jedním švédem, že si zajedeme k moři. Vybíral jsem podle dostupnosti letišť a letenek. A jediná volba byla Alicante. V sobotu jsme se účastnili plavby katamaránu na ostrov Llla Tabarca. Měl jsem možnost řídit a ovládat tu velkou mrchu.
Délka 24m, šířka 12m, výška stěžně 30m a plocha plachet 207m2. Teplota vzduchu +30 a moře mělo +24. Neděli jsme leželi na pláži a relaxovali. Pěkný víkend!

13.11.2010 Mušov

Teplota +20°C, modrá obloha a 4 Beaforta. Zajel jsem si na Mušovské jezera. S tím, že tam snad někdo bude. V Pavlovském přístavu jsem našel zazimované plachetnice a karavany. A všechny mola byly vytaženy z vody. V dálce jsem viděl řádit Kitery. Potom jsem si dal výšlap na Dívčí Hrady.

26.11.2010 Zlín

Účastnil jsem se setkání capitánů na pozvání Nika-Yacht. Sešlo se nás tam asi 15. Cestovatel Jiří Tesař nám 2 hodiny vyprávěl o souostroví Tahiti. Speciálně však o jednom, jménem Makatea. Tento turisty nepoznaný ostrov nabízí zajímavosti v težbě fosfátu před 50 lety a unikátním pobřežím  v dané oblasti. Dále jsem si zde domluvil s partou jachtařů dovolenou v Thajsku a zimní Karnevalovou Regatu. Snad to klapne.

04.12.2010 Brno

S kamarádem jsme jeli na setkání, které pořádal Navigatour. Konalo se na Brněnské přehradě(Hotel Fontána). Bylo zde asi 50 nadšenců o jachting. Vyprávění o Menorce, Azorských a Kanárských Ostrovech u mě rozhodlo kam se budu orientovat další sezóny. Byl tam i jeden námořník, který vyprávěl o přeplavbě Atlantiku. No, zatím mi to nic neříká......ale :-) Jo a jinak je strašná zima. Den -10°C, Noc -20°C.....

Name
Comment
Or visit this link or this one