2011

11.01.2011 - 26.01.2011 Thajsko

Země úsměvů, krásné přírody, sluníčka a snad všeho co si jen člověk může přát. Ubytování za pár korun a jídlo v dobré restauraci za padesátikorunu. Kdybych sem měl napsat všechno co jsem zažil, tak si to nikdo nebude číst, jak to bude dlouhý. Jen tak letmo. Odlétal jsem z Berlína bez mezipřistání na ostrov Phuket. Ubytoval jsem se ve městě Patong v obyčejném hotýlku Charlies. Skoro na celou dovolenou jsem si pronajal skůtr 125cm. Silnější bych asi nechtěl. Sic mají pěkné silnice, ale spousty zatáček a vysoký provoz. Motorku jsem využíval vlastně na všechno. Ono chodit někam pěšky, není zas až tak dobrý nápad. Když jsem opustil město a jen trochu se přiblížil k lesu, tak bylo kolem mě hned spousty komárů. Ve městě jsem teda nezažil ani jednoho. Jeden den jsme s kamarádem ze Švédska zajeli na Similanské souostroví, kde jsme se potápěli a koupali na nádhené pláži. Pro tento transport jsme zvolili motorák (600PS). Další den jsem si pronajal katamarán Hobiecat. S ním jsem plachtil za mírného vánku v místní zátoce. Po příletu zpět do Berlína na mě padl smutek a vztek kam jsem se to vrátil. No snad ještě někdy v životě se tam podívám.
"Good people go to Heaven - Bad people go to Patong" - místní heslo :-)

06.02.2011 Brno

Setkání se členem Námořního Jachtingu na Brněnské přehradě bylo pro mě velmi poučné. 3 hoďky jsme debatovali o hliníkových lodích.

08.02.2011 Slovensko

Dnes jsem si zajel prohlédnout Reinke S10 z Bratislavy. Je to první privátní železná loď, kterou jsem měl možnost vidět tak zblízka. Kompletně si jí ošahat a prolézt každou skříňku apod. Popisovat loď asi nemá smysl. Já se o ní zajímám dlouho, znal jsem jí jen z obrázků. A teď jsem jí viděl naživo a je to jak nebe a dudy. Tady platí jedno známé pravidlo. Lepší jednou vidět, než 100x slyšet....

12.02.2011 - 13.02.2011 Libštát

Zůčastnil jsem se asi nejznámějšího jachtařského setkání v ČR. Viděl jsem zde námořníky, kteří obepluli celý svět. Setkal jsem se i se členy Jachting.info.

17.02.2011

Obdržel jsem Licenci k řízení říčních plavidel v Holandsku.

10.03.2011 - 25.03.2011 Martinik

Ve čtvrtek ráno odletáme z Prahy do Paříže a potom na Martinik(Fort de France). V sobotu odplouváme poznávat Karibik. Naše první plavba byla na Bequii. Potom jsme se vydali poznávat jižní ostrovy. Cestou zpět jsme zajeli na ostrovy Svatého Vincenta a Svatou Lucii. Zde jsme v Rodney Bay navštívili krásnou marínu(jediná za celou dovolenou). Asi největším zážitkem byla koupel v blátě vulkánu a vodopádech. Nikdy jsem neviděl tak prázdné pláže a města. Nikde žádný turista a to jsme zde byli v hlavní sezóně. Jinak jachting je zde velmi zajímavý. Stálý vítr a vlny. A taky musím podotknout, že jsme navštívili Victorku, kterou postavil Ruda Krautschneider.

26.03.2011 - 02.04.2011 Chorvatsko

Po příletu z Karibiku sedám v Praze do osobáku a jedeme směr Sukošan, kde si ráno vyzvedáváme Vector 36. V neděli se vydáváme na první etapu do Splitu. Pluje se nonstop 30 hodin. Další etapa byla po místních ostrovech a poslední zpět do mateřské maríny. Umístnili jsme se na třetím místě. Naučil jsem se zde trimovat za slabého větru.

23.04.2011 - 30.04.2011 Holandsko

V pátek ve 22:00 vyrážíme do Utrechtu, kam dorazíme ráno v 9:30. Čekáme a před obědem si přebíráme naší skvělou loď Derby 21. Po nastěhování věcí na loď bereme kola a jedeme se projet po městě. Večer dojede zbytek posádky. V neděli ráno vyrážíme skrz centrem Utrechtu. Hned první den na nás čekaly ty nejmenší mosty z celé plavby. Pro mě zcela nová zkušenost se zdymadly a zvedacími mosty. Dále naše plavba pokračovala do Amsterdamu. Zde jsme si zašli na vycházku do centra. Na vynikající Donër Kebab a večer jsme poseděli ve skvělé hospůdce, kde se bavili američtí piloti Delta Lines. Plavba Amsterdamem není zase až tak zajímavá. Další den jsme dojeli do Keukenhofu, kde se nachází největší tulipánová zahrada. Čtvrtek jsme navštívili Goudu, město sýrů. Večer jsme vyjeli za město , kde se grilovalo do nočních hodin. V pátek se vracíme do mateřské maríny. Bereme auta a jedeme do Den Haagu na prohlídku Marudodamu(miniaturní městečko). V sobotu ráno vracíme loď a jedeme na největší Holandské oslavy roku. Den narození královny. Domů přijedeme v sobotu kolem 6:00.

07.05.2011 - 14.05.2011 Chorvatsko

V sobotu jsme dorazili do Splitu, kde na nás čekal katamaran "Take Two". Poznali jsme ostrovy Hvar, Brač, Korčula a Šolta. Jízda s katamaranem je jednodušší a příjemnější než s jednotrupou plachetnicí, ale když jsme dostali boční vítr o  5O uzlech, měl jsem strach že nás to otočí. V kajutě, v salonku a taky v kokpitu je místa, že by se dalo tancovat. Moře mělo +17°C, vzduch +21°C.

21.05.2011 - 22.05.2011 Orlík

Se strachem z bouřek odjíždíme v sobotu ráno na slunečnou dovolenou. Všude hlásili silné přeháňky a bouřky a ve finále bylo teplo jak v létě. Poprvé jsem se byl podívat na hrad Orlík zevnitř. Úžasný! Tenhle víkend nám moc nefoukalo. Plachetnic tu bylo požehnaně. Musel jsem zavzpomínat na přednosti. Loď z leva a návětrná má
přednost :-)

23.05.2011 - 26.05.2011 Anglie

Při pracovní cestě do Londýna jsem se stavil poznat britské říční kanály. V roce 2013 se chystáme plout kolem Manchesteru a tak jsem mrknul na jednu půjčovnu.

31.05.2011 Mušov

Vítr 100km/h! Tak tomuhle jsem nemohl odolat, vyrazil jsem na vodní nádž Nové Mlýny III. Docela se divím, že mi ten katamarán půjčili. Fičelo kolmo na břeh. Mezitím jak jsem si chystal na břehu plachty, tak se dva chlapíci snažili druhý katamarán dostat od břehu, cca hodinu.... Nakonec to vzdali. Mezitím já už táhnu po smyku kaťák na vodu. Bičují mě vlny jak na rozbouřeném moři. Vší silou držím 80kg těžkej kaťák a jsem rád, že neodletím i s ním. Po težkém boji naskočím na trampolínu a tahám za otěže. V cuku letu se loďka rozletí kosmickou rychlostí od břehu. Všímám si, že návětrný plovák se mi zvedá z vody! Hrozí převrácení! Rychle přelízám a dělám přítěž. Už jsem u břehu a musím křižnout. Tak tak to stihnu a už letím k druhému břehu. Ještě jedno réčko a opouštím zátoku a dostávám se na otevřenou plochu. Otáčím se a v dáli vidím ty dva chlapíky s protaženými obličeji.  Letím na druhou stranu na limonádu. Celou plavbu jsem zažíval neskutečný nával adrenalínu. Plavba po jednom plováku se zdá po chvíli běžnou záležitostí!

10.06.2011 - 12.06.2011 Lipno

+17°C max. teplota na Lipenské přehradě. Tak na tohle jsem po těch vedrech nebyl opravdu připraven. Do toho nám pršelo. Ale tak skvělou posádku, jakou jsem měl já na plachetnici Apollón, to nemohlo ohrozit..... Pátek večer jsme strávili naproti v restauraci. Na sobotu jsme si nechali plavbu do města Lipno. Zde jsme využili lanovku na horu "Kramolín". Zpět po svých. Jízda na bobové dráze byla třešničkou na dortu. V neděli jsme motorovali na oběd do restaurace "Jestřábí".

19.06.2011 Morava/Baťův Kanál

Plavba z obce Vnorovy do cílové destinace Rohatec vedla krásnými Melandry. Plavili jsme se na kánoích, celkem 11. Umět pádlovat není tak jednoduché, jak jsem zjistil. Nastupovali jsme přímo na Baťáku v půjčovně motorových houseboatů. Omrkl jsem jak to tam chodí a určitě bych si to tam chtěl jednou  projet na motoráku. Celkem je tam 8 zdymadel. Kanál je sjízdný od Otrokovic po Skalici (SK).

31.06.2011 Mušov

Tahle akcička patří mezi ty, na které se nazapomíná. Kolem 17:00 vyzvedávám kamaráda Vítka a přemysťujeme se na místo. Už cestou se díváme, jak se nám stromy klaní pod sílou větru. V duchu se těším na pořádný adrenalín. Převezmeme si katamarán a s větrem v zádech se vydáváme směr restaurace "Mars". Po krátké pauze a jednom pivku se těšíme na cestu zpět proti větru. Už jak natahuji plachty na břehu, usuzuji, že vítr nějak zesílil. Z vlnek se staly vlny o výšce 150 cm. Po pár uplutých metrech se na nás valí masa vody a jsme skrz mokří. Než si stihnu protřít oči, valí se další a další voda. Z adrenalínu se stává neskutečná zima. Plachetnička ani už nejede nijak rychle. Vlny nás brzdí. Po dvou réčkách se stalo, co nikomu nepřeji zažít. Uvolnily se matky na kormidle a to spadlo do vody. Co teď? Napadlo mě řídit pomocí plachet. Jo, to by šlo, jenže po minutě se láme stěžeň a teď už mě nenapadá v té vichřici nic jiného, vlastně jsem ani neměl na výběr, než se nechat unášet větrem ke břehu. Pomocí pádla jsme se snažili trochu pádlovat a řídit dohromady. Nakonec vše dobře dopadlo. Přijeli pro nás hasiči a záchranka. Správce půjčovny viděl, že špatně utáhl matky a použili slabé vanty.

06.07.2011 Brno

S jachtingem je spojené i létání. Tak jsem si řekl proč to nezkusit. V Brně v Tuřanech už na mě čeká pilot ULL letadla. Hned po odlepení kol od země se začínám bát jak asi nikdy v životě. Vůbec se to nedá srovnávat s velkými letadly. ULL je absolutně nestabilní a vítr si s námi dělá co chce. Pilot je v klidu. Říká, že to nic není. Prý jednou letěl nad Jeseníky a rozbil si hlavu o poklop, jak to s ním házelo. Po chvíli mi předává knipl a celých 20min ho křečovitě držím a snažím se nespadnout. Letíme nad Mušovská jezera a zpět do Brna. Moc mě to nenadchlo, půl hodiny hrůzy a strachu....

10.07.2011 - 24.11.2011 Švédsko

Po roce se opět pracovně vracím do krásného jachtařského městečka Västerås. Letos jsem přijel o něco dříve, tak stihnu i sezónu, která je tu velice krátká. Po 14-ti dnech jsem se přesunul do přímořského městečka Oxelösund. Je tu kolem 6 marín a pěkné pláže na koupání. Začátkem září odjíždím do Hedemory. Po měsíci jsem byl povolán zpět k pobřeží. Do liduprázdné vesnice Vallvik. Cca 200km nad Stockholmem. Hned jsem se jel podívat k moři. Je tu krásná příroda a pobřeží. Po jachtách a přístavu tu není ani vidu. Seznámil jsem se s jedním místním jachtařem. Vyprávěl jak v zimě zamrzá moře a o jachtingu v místních vodách. Koncem listopadu jsem se vrátil do ČR.

03.12.2011 Brno

Byl jsem se podívat na setkání jachtařů na Brněnské přehradě. Pořádal to navigatour.cz

Name
Comment
Or visit this link or this one