2013

03.01.2013 Brno

Setkání členů portálu Jachting.info v Brně na Obilním trhu. Restaurace u Čápa. Místo jachtingu jsme zde řešili Androidy :-)

26.01.2013 Hodonín

Zůčastnil jsem se setkání jachtařů portálu jachting.info pořádané Baharisem.

07.02.2013 Brno

Další sraz členů portálu JI. To se uskutečnilo na novém místě v restauraci u Korzára.

09.02.2013 - 17.02.2013 Maledivy

Tahle dovolená se odehrávala v hotelu a přilehlé pláži na ostrově Hulhumale. Trajektem jsme jezdili na poznávací výlety na ostatní ostrovy Male a Villingili. Na ostrovech se nenachází nic historického, ani pěkná příroda. Je to tu spíš o válení u moře a potápění.

26.02.2013 Brno

Přednáška meteorologie pořádaná firmou NAVIGATOUR byla velmi poučná. Přednášející byl Josef Novotný, který má meteo jako práci a i jako koníček a šlo vidět, že ho daný obor velice baví a rozumí tomu. K naší výhodě bylo, že je již sedmým rokem jachtař a věděl co je nás potřeba naučit.

04.03.2013 Brno

Pokračování přednášky o Meteorologii. Téma: vzduchové hmoty, buňky a synoptické mapy...

07.03.2013 Brno

Sraz členů portálu JI, opět v restauraci u Korzára.

16.03.2013 Sedlnice

Setkání jachtařů Moravy pořádané majiteli lodi Rollami.

02.04.2013 Veselí nad Moravou

Přednáška astronavigace.

04.04.2013 Brno

Sraz členů JI u Korzára.

19.04.2013 - 26.04.2013 Holandsko

Vyplouvalo se z Dronrijp-Leeuwarden-Dokum-Groningen-Budrum-Dronrijp. Po zkušenostech z oblasti Utrech/Amsterdam před dvěma roky, bylo Frísko (sever Holandska) pro mě velkým zklamáním. K tomu jsme ještě mrzli, protože selhalo topení a teplota se pohybovala v noci kolem nuly a celý týden byl nepříjemný narazový vítr. Přitom ve stejný čas v ČR bylo letní počasí. Asi nejvíce mě nadchla vychýlená věž v Leeuwardenu.

11.05.2013 - 12.05.2013 Orlík

Sobota byla bez větru. Většinu dne jsme motorovali. Neděle odpoledne byla docela adrenalínová. Během chvilky přišla smršť a kdyby jsme neschovali plachty, tak jsme se asi převrátili... Měli jsme Marciánu od Hacjachtu.

19.05.2013 Mušov

Tak tomu se říká "dežaví". Ráno kouknu z okna a vidím modrou oblohu a stromy nahnuté doleva pod sílou větru. Na nic nečekám a volám známým kdo pojede semnou na kat na Mušov. Kamarád, který viděl plachetnici leda tak na obrázku souhlasí a moc se na to těší. Protože ho znám, tak mu říkám, co se mi stalo vloni a že to musí brát vážně. Jeho odpověď: Jasně......Správce mě poznává a z dálky mě už zdraví. Já mu říkám, máte tu Hasiče, tak to je OK. Já zavolám, až se to zase rozbije(myšleno ironicky).  Při přebírání katu v Pavlově přijela další skupinka čtyř vodáků na ten druhý katamarán. Mezitím jsme se dali na start a ještě jednou říkám, Slávo, to nebude prdel! Jasněěěěě, říká... Dal jsem mu do ruky pádlo a řekl mu, co má udělat. Až zařvu Reeeee, tak budeš pádlovat a pak si hned přesedneš na druhou stranu (místní kat neumí križovat z důvodu absence ploutví). Kat se rozletěl jak raketa a najednou Sláva, co mám dělat, pomóóóć, křičí. Řvu reeeee, nic! Tak řvu, pádluj... začal pádlovat jak o život. Přelez, řvu.... Uteče 10s a znovu a znovu, než jsme se dostali ze zátoky... Dostali jsme se na otevřenou plochu a už bylo dobře. Schovali jsme pádla a rozleji to kosmickou rychlostí k druhému břehu. Jedno, dvě réčka a křup... Otěž kosatky se přetrhla přesně v půlce. Rychle dávám kormidlo Slávovi a říkám, jeď směr na ten kopec. Lezu durch mokrej na příď a navazuji lana k sobě. Když to uvazuji, tak si říkám, co je to za lana. Pořádně se na ně zadívám a vidím klasické šňůry na prádlo, cca 10 let staré.... Njn. Opraveno a jedeme dál. Loď se zase krásně rozjela a najednou zase křup....Stěžeň se láme přesně jak vloni a tím náš jachting skončil. Vloni se mi stalo to stejné. Tahle zkušenost mě naučila si koupit voděodolný telefon a vzít si ho sebou. Tak jsem ho hned vylovil a volal správci, že repeté. Za cca 15minut přijeli hasiči a odvlékli nás zpět do maríny. Jak jsme vytáhli kat ven, tak jde ke mně jeden z toho druhého katamaránu a říká, že ujeli 30 m a vítr je převrátil.

No ještě že se jim nic nestalo.

03.06.2013 - 23.11.2013 Švédsko

Stockholm je letos mým prvním místě kde začínám pracovat. Po dvou měsících se přesouvám do Västerås.

Name
Comment
Or visit this link or this one