2015

09.01.2015 - 18.01.2015 Madeira

Malý Eurotrip s první zastávkou v Miláně, další den do Lisabonu a hned dalším letadlem do Funchalu, hlavní město Madeiry. Všude jsem četl, jak se ostrov hodí víc k turistice, než ke koupačce. Mohu to jen potvrdit. Plaže tam skoro nejsou, a pokuď ano, tak kamenité. Za to příroda je uchvatná, levády, jak se říká místním kanálům pro rozvod vody je požehnaně a všude se dá po nich dostat na krásná místa. Je to velice kopcovitý ostrov se spoustou zeleni. Cesta zpět probíhala s jednodenní zastávkou v Lisabonu a v Londýně.

23.02.2015 Praha

Prodloužil jsem si "General Radiotelephone Operator´s Certficate Of Aeronautical Mobile Service" u ČTŮ o dalších 5 let.

14.03.2015 Sedlnice

Na tomto sezení se mi líbila přednáška Rudy Krautschneidera o plánované plavbě na voru do Ameriky a zpět. A potom povídání mladého páru, který se plavil na vlastnoručně vytesané kánoi ze stromu po Labi do Baltu a na člunu po Dunaji až do Černého moře.

15.03.2015 - 29.04.2015  Švédsko

Tento rok začínám dříve než obvykle, ve městě Karlstad.

08.05.2015 - 10.05.2015 Beskydy + Jeseniky

Výšlap v pátek na Lysou horu a v sobotu na Praděd pro netrenovaného je nadlidský výkon :-) V neděli jsme dali pouze prochajdu v bažinách "Rejvíz".

15.05.2015 - 30.05.2015 Irsko

V sobotu po obědě jsme dostali našeho 15-ti metrového drobka. Odpoledne jsme se vydali na sever, abychom vyzkoušeli jak se ovládá loď. K večeru jsme se vrátili zpět do domovské maríny Carrick-on-Shannon. Odtuď jsme v neděli začali naší plavbu na jih do městečka Banagher, kde jsme po týdnu plavby předali naší loď zpět. Plavili jsme se po řece Shannon, kde je silný proud a díky němu jsme 2 x zachraňovali uvízlé loďky zaklíněné pod mostem. Krajina v Irsku je velice zajímavá, podobná jak v Anglii. Žádné lesy, jen louky, planiny a všude spousty skotu. Byl jsem docela překvapen z kompletně oplocené půdy kolem vod, silnic apod. Nikam se nedalo jít, vše je privátní. Dobré je, že se dá vyvázat skoro všude zdarma a pokuď se platí, tak cca 15€/loď/noc. Bylo nás celkem 12, všichni super lidi. Další týden jsme si s 2 kamarádama půjčili auto a projeli celý ostrov dokola. Nejvíce se mi líbila krajina v okolí Ring of Kerry.

08.06.2015 - 20.10.2015 Švédsko

Pokračuji zastávkou v Sävsjö, Vetlanda, Karlshamn, Vaggeryd, Borensberg, Rörvik, Landskrona, Kristianstad, Kil, Frövi, Norrköping.

23.10.2015 - 26.10.2015 Španělsko

Krátká dovolená letem z Bratislavy do Malagy. Prohlídka lodí k prodeji značky Reinke ve všech marinách od Almerimaru po Malagu. Teplota se pohybovala od 19 do 23. Nachází se zde nejvyšší pohoří Španělska (pevnina), nejsušší a nejteplejší místo v Evropě a je tu nejvíce skleníků na světě  (600km2).

01.11.2015 - 11.11.2015 Azorské Ostrovy

Letěli jsme z Berlína do Porta, kde jsme byli jednu noc cestou tam i zpět. Navštívili jsme ostrov Sao Miguel. Velká část ostrova mi připomínala Anglii a Irsko (louky, kamené zídky a dobytek). Zbytek ostrova je velice krásný pro turistiku. Koupali jsme se v termálních koupalištích a během 7 dnů jsme nachodili asi 150km. Teplota se pohybovala kolem 18°C a foukal stabilní pasát od USA :-) Vlny byly každý den cca 2 až 3 metry.

26.11.2015 - 14.12.2015 Seychely

Navštívili jsme ostrovy Mahe, Praslin, La Digue a Curieuse pomocí naší Harmony 52 (Bernanos). Teplota vody a vzduchu byla neustále kolem 30°C. Vítr foukal kolem 10 uzlů. V den přeplavby kolem 30, velice krásný jachting. S kotvením je docela problém kvůli všudepřítomným rífům. Pokuď se nenavštíví národní parky, tak se dá kotvit v zátokách zdarma. Jídlo je na ostrovech drahé. Autobus naopak velice levný. Taxík chtěl po nás 40€ za 5km. Odmítli jsme a chytli nákladák za cca 200Kč. Ostrovy jsou velice zelené a vegetace na vás bují ze všech stran.

19.12.2015 - 26.12.2015 Itálie

Perfektní dovolená v Bormiu, lyžovali jsme každý den, sic na umělém sněhu, ale byl OK.

Name
Comment
Or visit this link or this one