Thajsko 2017

THAJSKO - 2017

1.DEN
Chodim po letisti v Bangkoku a pri odpocinku me napadlo, ze bych mohl napsat par zajimavosti z teto destinace. Po priletu a vystoupeni z letadla jsem se drzel stale na EMIGRATION a nebo na LUGGAGE CLAIM. V letadle jsem dostal a bylo potreba vyplnit listek pro policii(chteli i adresu, kde budu bydlet, staci si neco vymyslet z webu, pokud jeste nevite, kde stravite prvni noc jako ja). Za emigracni se dalo vyzvednout zavazadlo a za ni je hned celni kontrola. To vse je na druhem podlazi. Letiste v Bangkoku ma celkem ctyri. Ve 4 jsou odlety, na 3 parking, na 2 prilety a na 1 taxi. Nadzemka(skytrain) jede z B(basement). Pokud chcete taxik a levneji nez v 1, tak ze 4 podlazi, kde muzou taxikari jen zastavit na vylozeni. Pokud mu nabidnete 250 bth na kraj centra, tak jsou nekteri ochotni to vzit. Jinak nastup na taxi je v 1 a tam maji cenu 400bth. Je tam i spousty bankomatu. Vybiral jsem z BANGKOK BANK, zkousel jsem ruzne castky, vzdy si k tomu pridalo 220bth poplatek, max mozny vyber je 25.000bth. Uz na letisti se me snazila ujat nejaka mistni holka :-) Ale ja si to kracel v klidu na skytrain. Cena na konecnou zastavku byla 45bth. Cely let jsem nespal, byl jsem unaveny, tesil jsem se, jak si sednu a odpocnu z 2h courani po letisti. Jenze sedacky uz byly obsazene. A to i kdyz je letiste prvni zastavkou. Namackali nas dovnitr a na dalsi zastavce jsem pochopil, proc uz byly ty sedacky obsazene. Ten, kdo chce do centra z nektere prostredni zastavky, tak radsi jede na letiste a pak zpet do mesta. Vsechny stanice jsou totalne preplnene a vagony taky. Skytrain operuje od 5:00-24:00. Po cca pul hodine jsem dojel na konecnou Phaya Thai. Az ve ctvrtem shopu(7eleven) jsem sehnal SIM i s internetem(1,5GB) na mesic za 218bth. Na letisti to stalo 600bth, ale 6GB. Za 50bth jsem si koupil na ulici malinky rizek a hrstku ryze a vodou z polevky(miska trochu vetsi nez dlan) :-) Za 450bth jsem si nasel 4stars hostel. Kolem obeda jsem usnul a spal az do 15:00. Za 60bth jsem si dal zase maso a ryzi a sel se projit. Za 10 dni mi ma priletet pritelkyne a tak nas napadlo zajistit jizdenky na vlak. Tak jsem namiril smer hlavni vlakove nadrazi(cca 6km). Tam jsem zjistil, ze na nas planovany datum jede celkem myslim 5 vlaku smer Chiang Mai. A uz jen jeden ma volne misto(celkem 4). Koupil jsem hned dva kusy. Byla volna uz jen druha trida ze tri moznych. Kazdy stal 761bth. Vecer navrat rusnymi ulicemi na hotel a snaha usnout. Usinam kolem 1:00 v noci a jsem stale rusen chrchlanim jednoho Inda, co spal na vedlejsim luzku(spal jsem na hostelu).No a aby to nebylo malo, tak z vedlejsi mistnosti slysim delniky, jak pracuji celou noc. Nadhera!!! ;-)

2.DEN
V 9:00 odchazi Ind a ja se otacim na druhou stranu a budim se az ve 12:00 hodin. Rychle si balim veci, pozdni snidane a sup sup najit dopravu na letiste Don Muang(druhe letiste v Bangkoku), kde zitra letim do Udon Thani za kamaradama z Cech. V restauraci se ptam, jaky bus jede na letiste(objednal jsem si hotel kousek od nej). Pry 29 a A2. Odkama? Prstem ukazuje nekam pres zed. Vydam se tim smerem. Dorazim na obrovsky kruhac, kde se seskupuje mraky autobusu. Snazim se najit ten muj a nic. Hmmm, kouknu do mapy a vidim, ze kousek od nas jede vlak tim smerem. Tak jdu tam. Prvni vlak jede az za 2,5h :-) Cekat se mi nechce, tak jdu zpet na bus. Zacnu se ptat a vsichni ukazuji tam a tam. Poradne se podivam a pochopim, ze na druhe strane kruhace jsou dalsi busy. No jo no., jsem trouba ;-) ze jsem to pred tim nevidel a nezeptal se. Prejdu tam nadchodem a tam je sama 29 a jedna A2 jedouci primo na zastavku mezi terminalama 1 a 2. Super, na okne maji cenu 30bth, zaplatim a dokonce dostanu i listek. Jedeme asi pul hodiny, cestou zastavujeme asi na 3 zastavkach. Pak jsem pochopil, ze ten kruhac je hlavni autobusove nadrazi VICTORY MONUMENT. Kracim si to na hotel vzdaleny asi 2km. Po spatne zkusenosti z posledni noci, jsem zvolil cestu hotelu s 3 hvezdami(900bth). Pchaaaa!!! Zlaty stary hostel se 4 hvezdami. Na recepci me pani vede do jine budovy(rikam ji garaz s prosklenymi vraty) stojici primo na hrane rusne ulice. Podivam se na ni a pohledem se ji jako zeptam jestli si dela prdel? This is what you ordered!!! No skvely :-) Ale ma to klima ;-) Usinam az v 1:00....

3.DEN
Kdo vymyslel “JETLEG”?! Pásmová nemoc je neco, s cim jsem se do ted nesetkal. Podarilo se mi usnout az v 5:30 ;-) Muj verny kamos telefon si rekl, ze me v 7:30 uz nenecha spat. A snad dobre. Vecer snad padnu jak Warsava a uz bude dobre. Na vstupu na terminal 2 jsem uvidel MC Donald, si rikam, dam zmenu. Na obrazovce krasne vypadajici snidane za 175bth vypada fakt skvele. Za chvili dostanu krabicku a pomale ji oteviram a KUK: Ahoj, ja jsem tvoje snidane. Sice jsem drazsi nez ve meste(cca 5x), to ale neznamena, ze dostanes stejne. No, spis jednou tak mene. Tak to sblajznu a jdu ke GATE 56. Za kontrolou jsou restaurace, kde si chytrejsi davaji 5 krasne vypadajicich rizku za 200bth. Tam uz tu cenu vidim. Za chvili nasednu a letim smer Udon Thani. V asi 300 metrove vysce tesne pred cilem dostaneme tak silnou turbolenci, ze lide zacnou panikarit a holky jecet strachy. Ale trvalo to jen par sekund, jeste ze tak. Po pristani me uz cekal kamarad Mira, ktery me odvezl k nemu domu(cca 100km). Vecer grilovacka a pohoda v hamace.

4.-8.DEN
Patek probihal ve stylu hamaka, nakupovani a jidlo, takove “lazo plazo”. Pred 4-mi roky jsem potkal v Norsku Zbyne z Kolina, ktery se rozhodl zkusit zit v Thajsku, dali jsme si na sebe kontakt. V sobotu jeho Thajska manzelka(uz jsou spolu 10let) slavila 30 let. Pozval nas vsechny(ja, Mira a jeho Thajska pritelkyne Noi) na jeji narozeniny. Docela slusna akce. Koukal jsem, jaky krasny dum si zde v Thai postavil a ze se pousti do bussinesu s pestovanim cukrove trtiny a pestovanim hoveziho. Nedele probihala ve stylu vystrizliveni a cesta zpet domu na motorce pujcene od tatinka od Noi. V pondeli jsem se rozhodl po velmi studene noci (cca 12’C) prejet busem do Udon Thani na hotel, kde mi v utery leti letadlo na jih do Pattaye.

9.-12 DEN
V utery kolem 11:00 dojizdi Mira s Noi(oba jsou po studene noci a ceste na motorce, cca 110km, nemocni). Jdeme na emigracni, necham si tam o mesic prodlouzit za 2.000bth vizum. Spolecne jidlo, rozlouceni a Mira me odvazi na 6km vzdalene letiste. Za 1.000bth letim s AirAsia do U-tapao, vzdalene necelou hodinu minibusem, ktery nas rozvazi po hotelech po Pattayi za 250bth. Hubert, ktery sedel vedle me v letadle, mi zarezervoval hotel Momento za 590bth/noc. Cely 3 dny me vozil a ukazoval kde co a jak. Pattaya je asi nejvetsi misto s prostituci na svete. 95% veskere turistiky zastituji osamoceni chlapi z celeho sveta. Byl jsem se 2 x vecer projit s Hubertem a musim rict, ze je to jeden velky bordel :-) Ale i pres tohle je tu co videt, pekne plaze, spousty restauraci, fajn hotele... V patek jedu busem na letiste za 120 bth(jezdi kazdou hodinu pouze pres den). Beru skyline a za 15bth si to frcim uz ne v preplnenem vagonu na prvni zastavku Lat Krabang, kde mam hotel a budu zde cekat na moji pritelkyni Verku. Prileti pozde v noci a taxi ji doveze az sem. Snad :-)

13.-19. DEN
Kolem 3:00 slysim tukani ;-) Otevru a stoji tam Verca :-))) Unavena a na ocich ji vidim, ze se tesi do postele. Rano jdeme na vlak a za 6bth nas odvazi na hlavni nadrazi. Mame asi 2 h na projiti okoli. Mistni Thajec nam s usmevem radi kam jit. Doporucuje Cinskou ctvrt. Po vstupu vidime jen same obchody se zelezem apod. Rychle obed a tak tak stihame nas vlak. Vyjizdime presne na cas v 13:45. Zastavujeme cirka kazdych 30 minut a pokazde nastoupi a vystoupi poulicni prodavaci. Neustale prochazi vagony a snad kazdy 2 minuty vam nekdo neco nabizi. Po 3 hodinach mi to uz lezlo krkem. Jedine co jsem si koupil, tak byl smazeny banan. Vynikajici pochoutka za 20 bth. Kolem 19:00 prestanou chodit. Pruvodci nam rozlozi sedacky na 2 luzka nad sebou a jdeme spat. Teda to si jen myslime, usneme asi na hodinu, pak se dost zhorsi kvalita koleji a skaceme tam jak veverky po strome. Kolem 4:30 vystupujeme v Chiang Mai a jdeme si lehnout, jenze zima a pruvan na nadrazi nam to nedovoli. Bereme taxika a jedeme za 100 bth na hotel. Na recepci nam rekli, ze nemaji jeste volny pokoj, tak se jdeme natahnout na lehatka u bazenu, po chvili dochazi recepcni a vede nas do pokoje, asi neco nasel :-) Spime do obeda a potom se jdeme projit do mesta. Pri ceste zpet narazime na obrovske vanocni trhy (je 24.12) a davame si na stancich mistni mls. Vecer pujcujeme motorku za 400bth na den a rano valime na vylet do hor. Chram, byl nadherny se vstupem 30bth. Dalsi zastavkou je vesnice, kde maji zeny krouzky na krku, aby se jim prodlouzily. Po zaplaceni 500bth a zjisteni, ze se jedna o opticky klam se dostava zklamani ;-) Cesta zpet v silenem provozu nam zabrala jednou tolik casu. Vraceni motorky a rano hura na bus do cca 130km vzdalene vesnice Pai v horach u hranic s Barmou. Jelo to 3 hodiny a ja se malem pozvracel, jak to bral ridic rychle (150 bth jizdenka). Dojizdime do druheho Spindlerova Mlyna. Kde je vic turistu jak mistnich Thajcu. Pai vidim jako zatim nejlepsi volbu, z toho co jsem v Thai prozatim videl. I zde si pujcujeme motorku, jen za 250bth. Objizdime mistni vodopady, atrakce a kanon. Vecer se zde konaji taky trhy a my si uzivame za par korun ovoce a kurat na grilu. Dalsi den rano se tesime na vylet do hor, jenze prsi az do vecera. Tak se koukame na filmy, na obed a na veceri jsme si zajeli do mesta. Ve ctvrtek rano je uz pekne pocasi, na nic necekame, balime veci a projizdime blizke okoli (Budha, Flinstone, China town a vodopad). Ve 14:00 vracime motorku, kratka prochazka a v 16:00 jedeme se slusnejsim ridicem zpet do Chiang Mai. Prespavame u letiste a v 7:35 letime na jih do Surat Thani(cca 2h). Po vystupu z letiste se nas nas vrhli agenti s nabidkami busu a trajektu na mistni ostrovy. Sami jsme si obesli vsechny agentury a za 10 minut odjizdime do 90 km vzdaleneho pristavu(400bth za bus a trajekt). 1,5h trvajici plavba v klimatizovanem salonu byla prima. Na mole si pujcujeme na 5 dni motorku Yamaha Click 125ccm. Ukecal jsem to z 200bth na den na 180bth. V neustalych prehankach prejizdime na nas hotel na druhe strane ostrova(cca 15km). Durch mokri zastavujeme u naseho hotelu. Zaplatime 4.750bth za 5 noci a jdeme se ubytovat. Na zbytek dne jsme si zajeli na plaz do Lamai Beach. Tisice turistu se proplita mistnimi ulickami a v 18:00 nas vyhani zpet na hotel hejna much a komaru. V Sobotu jsme jeli poznavat stred ostrova. Videli jsme par krasnych vodopadu a vyhledu z cca 500 metru nad morem. At se hneme kam chceme, tak vsude chteji platit. Rozumim, jedina moznost vydelku, ale je to otravne ;-) Odpoledne kratka opalovacka u more. Verca se dokonce i koupala :-) Dalsi den jezdime po mistnich plazich a relaxujeme. Na pondeli jsme si zaplatili celodenni vylet lodi do narodniho parku. Jizda na kajaku, lehke koupani a vyslap do neuveritelne zajimave jeskyne, no proste nadhera. Utery zase relax a ve stredu zase trajektem zpet na pevninu a busem na hotel. Druhy den kolem obeda letime zpet do Bangkoku. Vyuzivame mistni lodni dopravu. Nameril jsem GPSkou 30km/h. Docela frkot, na to, jak je to uzke. Cena prijatelna, max 15 bth. Jezdime po pamatkach, vyuzivame taxi, ktere nam rekne, ze nas odveze zadara, ze kdyz jen zastavime v jednom obchode, tak nas povozi po vsech pamatkach, z obchodu se klube krejcovstvi v rukach Indu. Kdyz pochopili, ze nic nechceme, tak nam naznacili svym chovanim, proc tam jezdime, taxikar nas veze jinam, protoze nedostal svuj profit z pripadneho bussinesu. Podlehneme a uz sedime u jineho Inda, tam jsme vydrzeli cca 10 min. a sofer dostal svuj profit co chtel. Hodil nas na nejblizsi pamatku, kde nam rekl, ze pocka. Po 5 ti minutkach vychazime a nikdo nikde. Jen jeden tadikar se smeje a rika, ze to tak delaji s kazdym. No jo no., proste s nami vypekl, ujel nam...Dalsi den vyletujeme opet lodi a nakupujeme nejake drobnosti. V sobotu jedu na letiste doprovodit Vercu a beru si tam bus primo do Pattaya.

25. - 36 den
Prijizdim busem na misto, kde se setkavam s Hubertem, ktery me veze do pujcovny a tam si domluvim cenu 100bth na den, beru si to rovnou na 11 noci a davam navic kauci 1.000bth. Jedu na hotel, kde zjistuji, ze budu bydlet ve 12 patre, juchuuuuuu, konecne budu mimo mistni hluk, smrad a otravny hmyz. Chci takhle bydlet i doma. Co nejvyyyyys!!! Techto 11 dnu beru jako velmi odpocinkovy. Bazen, semtam posilka, chozeni podel plaze, valeni apod. Neni spatny si po tak narocnem cestovani lehce odpocnout na jednom miste. Posledni den jedu busem na letiste a v poradku doletam do Vidne. Mel jsem pro sebe 3 sedacky, tak jsem se krasne vyspal. Snad poprve v mem zivote behem letu. Ve Vidni na me ceka zima a zima :-). Za 8 euro beru mistni mestskou dopravu, ktera me odvazi na Hlavni vlakove nadrazi a z tama za 175Kc Student Agency vlakem do Brna. Dovolena se vydarila, snad jeste nekdy zopakuji Thajsko :-).

Name
Comment
Or visit this link or this one